Discussion: De "Talent" als eenheid voor waardeuitwisselingReported This is a featured thread

Showing 5 posts
S_Verveen
S_Verveen
De "Talent" als eenheid voor waardeuitwisseling
Oct 16 2009, 6:44 AM EDT | Post edited: Oct 16 2009, 6:44 AM EDT
Ardo,

Het idee van het onderling afrekenen binnen CoT met "Talenten" is eigenlijk ook een mooi beeld.
Wellicht op korte termijn te realiseren en dus een concreet project dat kan worden opgepakt.
Zoals Wouter zegt: Baron van Munchhausen trekt zichzelf aan z'n haren uit het moeras.

~ Stephan
2  out of 2 found this valuable. Do you?    
Keyword tags: None
NicoSchouten
NicoSchouten
1. RE: De "Talent" als eenheid voor waardeuitwisseling
Oct 16 2009, 7:07 AM EDT | Post edited: Oct 16 2009, 7:07 AM EDT
Is het de ideeën rondom de CoT als community te benaderen alsof we een nieuw (virtueel) land creëren ? Do you find this valuable?    
S_Verveen
S_Verveen
2. RE: De "Talent" als eenheid voor waardeuitwisseling
Oct 16 2009, 9:59 AM EDT | Post edited: Oct 16 2009, 9:59 AM EDT
Nico, dat vind ik een lastige vraag waar ik geen zinnig antwoord op heb.
Er lijkt behoefte te zijn om investeringen in tijd tegen elkaar weg te kunnen strepen, zeker wanneer deze op verschillende momenten plaats vinden.
Stel dat de community intellectueel eigendom opbouwt (bij wijze van een onderneming/cooperatie), dan is hier nog meer behoefte aan.

Do you find this valuable?    
NicoSchouten
NicoSchouten
3. RE: De "Talent" als eenheid voor waardeuitwisseling
Oct 16 2009, 12:02 PM EDT | Post edited: Oct 16 2009, 12:04 PM EDT
Ik denk dat de CoT naast een eigen valuta, Talents, ook een en eigen systeem moet krijgen om betalingen te registreren.
Nog net geen systeem zoals PayPal, Tipit oid dergelijk wat uitgaat van betaling aan een persoon maar echt een systeem dat betalingsverkeer regelt.(Leuk voor een projectgroep, denk dat meerdere samenwerkingsverbanden zoiets kunnen gebruiken.)

Intellectueel Eigendom is weer een verhaal op zich, Daar zal echt apart over nagedacht moet worden.
Want het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre de CoT zelf IE in eigen handen krijgt anders dan de gezamenlijke inbreng van deelnemers aan werkboeken, formats enz enz.
Als het gaat om producten of diensten dan denk ik dat deze vooral de betreffende deelnemers toebehoren die structureel hebben bijgedragen aan projecten.
En daarbij is het misschien leuk als de CoT een soort van ideefee incasseert, Wie geen saldo heeft kan dan Talenten inkopen door gewoon te betalen met euro's waar deze dan x Talenten voor ontvangt. Maar dat is gewoon een idee, de drempel kan betekenen dat mensen serieus bezig zijn en dat geld wel willen investeren, kan ook een dremple zijn waardoor mensen niet zomaar meer iets vragen (maar dit even terzijde)
Ook denk ik dat we even moeten nadenken hoe we met IE op het platform en tijdens meetings zelf omgaan.

Bij de NOVU tekent elk nieuw lid een GHV waarmee ze instemmen met de regels zodat deze tijdens ontmoetingen en gesprekken geheimhouding van IE gebonden is aan de eerder getekende GHV.
Misschien is het idee om zoiets ook bij de CoT in te voeren, misschien ook mooi als we dat op een of andere manier in de profielen zichtbaar kunnen maken zodat ze weten wie wel en wie niet een dergelijke overeenkomst heeft getekend.

En dan zijn we natuurlijk ook weer bij het stichting co-op verhaal.
Ik ken iemand in Amsterdam by Syntens die helemaal co-op fan is en ons daar prima over voor kan lichten.
Do you find this valuable?    

rpgeradts
4. RE: De "Talent" als eenheid voor waardeuitwisseling
Oct 19 2009, 7:09 PM EDT | Post edited: Oct 19 2009, 7:09 PM EDT
waar kan ik mijn 10 talenten wisselen? Do you find this valuable?